HAKKIMIZDA
ARAŞTIRMALAR
HİZMETLERİMİZ
REFERANSLARIMIZ
BASIN ODASI
ANASAYFA
SSS
İLETİŞİM
TR
EN
ARAŞTIRMALAR
SİYASİ ARAŞTIRMA
EKONOMİK ARAŞTIRMA
GENÇLİK ARAŞTIRMA
SOSYAL ARAŞTIRMA
TÜRKİYE'NİN NABZI
Türkiye'nin Nabzı Şubat 2014 - 17 Aralık Sonrası Türkiye ve Çankaya'nın Seçimi
Bu sunum araştırmanın küçük bir kısmını kapsamaktadır. Araştırmanın tüm sonuçlarını ve değerlendirmeleri içeren rapor MetroPOLL abonelerine sunulmaktadır. 30 Mart yerel seçimlerine az bir süre kaldı. Algıların ve kanaatlerin siyasal tercihlere dönüşeceği son haftaları yaşamaktayız. Başbakan Erdoğan Mart seçimlerini son 11 yılın en önemli seçimi ilan etmiş durumda. Mart ayında gerçekleşecek olan yerel seçim adeta bir genel seçim havası taşımaktadır. 30 Mart seçimleri, Cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimlerini de etkileyecek derecede siyasal alanda büyük değişikliklere neden olabilecek bir potansiyele sahiptir. Bir yandan seçim kampanyaları devam ederken öte yandan da yolsuzluk iddiaları, kaset savaşları ve yüksek tonlu suçlamalar gündemden düşmüyor. Bu algı, kanaat ve tercih etkileme girişimlerinin seçimlere kadar artarak devam edeceği gözükmektedir. Bu araştırmanın temel amaçlarından biri seçimlere bir ay kala bu girişimlerin toplumda nasıl bir etki bıraktığının fotoğrafını çekmek olduğu gibi 17 Aralık yolsuzluk soruşturmalarına yönelik geçen iki ay içerisinde halkın yaşananlara yönelik algısının nasıl değiştiği görmektir. Şubat 2014 Türkiye’nin Nabzı araştırması; Türkiye genelinde NUTS 2 sistemine göre 26 bölgeyi esas alan 28 ilde tabakalı örnekleme ve ağırlıklandırma yöntemi ile 19-23 Şubat 2014 tarihleri arasında toplam 1505 kişi ile yapılmıştır. Araştırma; 0,95 güven sınırları içinde +/- 2,5 hata payı ile yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir.