Bu araştırma Türkiye'de halkın demokrasi algısını belirlemeyi hedeflemektedir. Araştırma, NDI (National Democratic Institute) Türkiye temsilciliği için MetroPOLL Stratejik ve Sosyal Araştırmalar  Merkezi tarafından gerçekleştirilmiştir.  Araştırmanın anket formunun hazırlanmasında MetroPOLL ekibine NDI'dan Dilek Ertükel ve Ebru Ağduk, İPM (İstanbul Politika Merkezi)'den Fuat Keyman ve Özge Kemahlıoğlu'da katkı vermişlerdir.     BÖLÜM I - SİYASİ...
Akşam Gazetesi için yapılan bu araştırmanın temel amacı, halkın 2011 genel seçimlerine doğru toplumun siyasal ve gündeme ilişkin bazı konularda talep ve tepkilerini analiz etmektedir. İnsanlara Saygı Devlet görevlileri vatandaşlara saygılı mı? Halkın %47’si kamu yetkisini kullanan makamların vatandaşlara ve onların haklarına yeterince saygılı davrandığını düşünmektedir. Aksi görüşte olanların oranı ise %44 civarındadır. Günlük yaşamda insanlar...
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de toplumun başörtüsü sorununun algılanma biçimlerini ve bu sorunun eğitim ve iş hayatındaki yansımalarını tespit etmektir. Bu çerçevede başörtüsüyle ilintili farklı grupların görüşleri belirlenmiş ve karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Bu araştırma genel olarak toplumun, özel olarak kadınların ve erkeklerin başörtüsü konusuna çeşitli yönleriyle bakışlarını tespit etmek amacını gütmektedir. Katılımcılardan;...
Güncel konulara dair kamuoyu görüşlerini ölçmeye çalışan bu araştırma; Adana, Ağrı, Ankara, Antalya, Balıkesir, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, Mersin, İstanbul, İzmir, Kastamonu, Kayseri, Kocaeli, Konya, Malatya, Manisa, Mardin, Muğla, Kırıkkale, Ordu, Samsun, Trabzon, Van, Zonguldak ve Osmaniye’yi içeren 31 ilin merkez ilçede 1 Nisan 2010 tarihinde toplam 810 kişi ile yapılmıştır.    Araştırma, halkın...
Oscar Ödülleri ABD ve Dünya’da önemli bir olay olarak yaşanan ve bütün dünya TV’lerinde canlı olarak yayımlanan Oscar Ödül töreni ve sonuçlarının halkımız tarafından ne derece ilgiyle takip edildiği araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Türk televizyon kanallarında hem canlı hem de tekrarlarının yayınlanmasına rağmen Oscar ödülüne layık görülen filmin ismini halkın sadece %1,4’ü doğru olarak hatırlamıştır. Ayrıca Oscar ödülüne...
Bu çalışma Citibank ve Türkiye İsrafı Önleme Vakfı tarafından yaptırılmıştır. Çalışmanın amacı, Türkiye Kent Nüfusu’nun para yönetimi, finansal hedef oluşturma, harcama planı ve bütçe uygulama, alışveriş ve harcama, borçlanma ve tasarruf alışkanlıklarının tespit...
“Türkiye’de Siyasal Durum” Araştırması, 2007 yılı Mart ayında Türk Halkı’nın aşağıdaki konular hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Şubat ayının önemli olayları, hayattan memnuniyet ve kişisel konularla ilgili kanaatler, Genelkurmay'ın akreditasyon uygulaması, Kurtlar Vadisinin yayından kaldırılması, 28 Şubat kararları, 1 Mart Tezkeresi, ABD'nin İran'a saldırması durumu, Eyalet Sistemine geçişle ilgili...
Pendik sınırları içinde yaşamakta olan özürlü vatandaşların genel durumları ile eğitim, meslek ve iş durumlarının, sosyo-kültürel bilgilerinin, tüketim alışkanlıklarının, sağlık durumlarının, bakıma muhtaçlık ve sosyal güvenlik durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın alan uygulaması İstanbul Pendik ilçesinde toplam 32 mahallede yaşayan 1945 özürlü ile yüz yüze anket tekniği uygulanarak...
Osmaniye Belediyesi’nin hizmetlerinin halk tarafından nasıl algılandığı, belediyeden hizmet beklentilerinin neler olduğu ile belediyenin ve belediye başkanının imajının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın alan uygulaması Osmaniye Belediyesi sınırları içinde, sosyo-ekonomik düzeye göre sınıflandırılmış 4 semtteki 29 mahallede toplam 1386 kişi ile cinsiyet, yaş ve mahalle büyüklüğü kotaları uygulanarak, yüz yüze görüşme tekniğiyle...
İstanbul Gaziosmanpaşa Belediyesi’nin hizmetlerinin halk tarafından nasıl algılandığı, halkın belediyeden hangi hizmetleri beklediği ile ve belediyenin ve belediye başkanının imajının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın alan uygulaması İstanbul Gaziosmanpaşa ilçesini oluşturan 14 semtte, 29 mahallede toplam 3117 kişi ile cinsiyet, yaş ve mahalle büyüklüğü kotaları uygulanarak, yüz yüze görüşme tekniğiyle...